Vinnarna i påsklovsutmaningen Jönköping

Malte-Viktor-2-plats...
Foto: Sportfiskarna / Kusinerna Malte och Viktor kom på 2:a plats med sin härliga bild med mycket fiskeglädje.

Tack för alla fina bidrag vi fått in i vår fiskeutmaning som pågick under påsklovet. Det var många soliga och härliga bilder och berättelser.

Följande vinnare har tagits fram av en utomstående jury:
1.    Theodore Strömberg
2.    Malte och Viktor
3.    Simon Eriksson

Vinnaren av tävlingen Theodore Strömberg får en fiskekombo från Okuma Alaris för sin fantastiska fiskeberättelse:

”Jag och min kompis Vilgot bestämde oss för att åka ut en heldag från kl 11- kl 20. Vi åkte till en sjö lite utanför Aneby i Småland, och det var ett bra val. Vilgot hade fiskat där massor, men det hade inte jag. När vi kom till sjön var det spegelblank, men 1–2 timmar efter så började det blåsa upp lite. Lite vind är ju aldrig fel när man fiskar gädda. Först åkte vi till en vasskant, och Vilgot hann bara ta 5 kast innan det sa baaam i spöt.
Då satt det en fin gädda på 6 kg hans nya PB, riktigt roligt. Sen fortsatte vi att fiska längst med den vasskanten, vi fick tyvärr inget mer på den kanten. Därefter så åkte vi in i en vik där han har fått en gädda innan. När vi var framme så slängde vi i ankaret och låg där i ca 30 min. Under den halvtimmen så fick han återigen en gädda. Då blev jag lite sur. Men jag överlevde ändå. Sedan så åkte vi runt hela sjön men det gav ingen fisk. Vi åkte sedan tillbaka till vasskanten, jag satte på det hetaste betet på marknaden, det är Westin Swim. Det behöver inte vara någon speciell färg i Swim familjen, det är bara gången som jag vill komma åt. Jag tog upp mitt gäddspö och drog på en Westin Swim. Efter några kast så drog jag den. (Grisen) abborren som jag alltid har drömt om, den på 40cm och 1100 gram. EN riktig drömabborre. Jag var jätteglad hela dagen efter den feta borren sen åkte vi till en liten vass som var rätt så grund (1-2m) men där fick vi tyvärr ingen mer fisk. Solen höll på att gå ner över trädtopparna och vi bestämde oss för att åka hem.
Det var en av dom bästa dagarna i mitt liv!”

Tvåorna i tävlingen Malte och Viktor får en gäddhåv, medan trean Simon vinner en Sportfiskarna T-shirt. Grattis till samtliga!

Kategorier: Ungdom, Region Öst | Taggar: |
Click [Settings] button to set the relationship between the current module and data module