Frågor om medlemskap

Här hittar du svar på vanliga frågor till vår medlemsavdelning. 

Om du har fler frågor är du alltid välkommen att kontakta oss via e-post eller telefon.

 

Jag vill förnya mitt medlemskap. Hur gör jag det?
Om du vill förnya ett befintligt medlemskap och saknar inbetalningskort så kan du beställa nya via vårt formulär genom att klicka här. Du kan även kontakta info@sportfiskarna.se, eller vår växel: 08-410 80 600 och uppge medlems- eller personnummer så skickar vi nya inbetalningsuppgifter via E-post eller brev.

Jag vill avsluta mitt medlemskap. Hur gör jag det?
Om du vill avsluta ett befintligt medlemskap kan du kontakta info@sportfiskarna.se, eller vår växel: 08-410 80 600 och uppge medlems- eller personnummer så hjälper vi dig att avsluta medlemskapet.

Jag fick inga inbetalningsuppgifter när jag registrerade mitt medlemskap. Hur gör jag då? 
När du registrerar dig så ska du komma till en betalväxel där du har möjlighet att betala med swish eller bankkort. Om du inte fick upp betalväxeln så kan du logga in på din medlemssida så hittar du betallänken där. Inloggningsuppgifter skickades ut i samband med att du registrerade dig. Om du inte har fått dem kontakta Sportfiskarna på medlem@sportfiskarna.se så hjälper vi dig. 

Jag har betalat mitt medlemskap, men ännu inte fått något medlemskort. När kommer det?
Medlemskorten beställs från tryckeriet en gång i veckan. Om du har digital brevlåda via Kivra så kommer medlemskortet där och om du inte har det så kommer medlemskortet i hem brevlådan. På grund av kuvertering och postgång så kommer de fysiska medlemskorten till dig som medlem efter ett par dagar efter att de har tryckts.  

Jag har betalat medlemsavgiften som inkluderar medlemskap i Sportfiskarna till min fiskeklubb men ännu inte fått något medlemskort. När kommer det?
För att vi ska kunna skicka medlemskort till dig så måste din klubb rapportera in att du betalt avgiften. När klubben rapporterat in dig så får du medlemskortet inom 1-2 veckor. Påminn alltså din klubb om att anmäla dig till medlemsregistret!

Jag har värvat en kompis och skulle då få en värvningspremie. När kommer den?
Alla premier packas och skickas minst en gång per månad. Tillsammans med tid för packning och postgång innebär det att du får din premie inom 5 veckor, oftast snabbare. Självklart måste den du värvat först ha betalat sitt medlemskap.

När jag anmälde mig som medlem i Sportfiskarna skulle jag få en premie. Jag har betalat mitt medlemskap och fått medlemskort, men ingen premie. När kommer den?
Alla premier packas och skickas minst en gång per månad. Tillsammans med tid för packning och postgång innebär det att du får din premie inom 5 veckor, oftast snabbare.

Jag har betalat mitt medlemskap, var kan jag fiska då?
Medlemskortet är inte ett fiskekort! Du måste alltid kontrollera vad som gäller vid det vatten du vill fiska vid och lösa fiskekort om så behövs. Vid vissa vatten kan ditt medlemskort i Sportfiskarna ge dig rabatt. Se mer under förmåner.

Jag skadade mig när jag var ute och fiskade. Hur gör jag då?
Som medlem i Sportfiskarna har du en olycksfallsförsäkring som gäller vid allt fiske och direkt resa till och från fisket. Läs mer här.

När jag var ute och fiskade tappade jag mitt nya dyra spö i vattnet och det blev kvar på botten. Gäller min medlemsförsäkring?
Nej, din medlemsförsäkring är en olycksfallsförsäkring och gäller bara vid olycksfall där du har skadat dig. Om du förlorat och/eller skadat din fiskeutrustning mm ska du använda din hemförsäkring.

Jag har flyttat, hur ändrar jag min adress?
Du kan själv ändra din adress genom att logga in här på hemsidan. För att skapa ett webbkonto första gången du ska logga in behöver du ditt medlemsnummer. Numret står på medlemskortet och vid adressfältet på Svenskt Fiske. Har du tappat ditt medlemsnummer, kontakta oss på adressen medlem@sportfiskarna.se (uppge namn och adress) så kan vi hjälpa dig. Se mer om inloggning i rutan överst på vår hemsida.

När kommer medlemstidningen Svenskt Fiske?
Medlemmar får tidningen i brevlådan i februari, april, juni, september och november. Utgivningsdagen är i regel runt den 20:e i månaden.

Jag är medlem och undrar när jag ska förnya medlemskapet?
Sportfiskarnas medlemsår är från 1 april – 31 mars. Förnyelseavi får du som är medlem i februari. Om du inte har någon inbetalningsavi så kontaktar skriver du till oss på medlem@sportfiskarna.se och uppger medlems- eller personnummer och ber om inbetlningsuppgifter så hjälper vi dig.

Jag kommer inte ihåg mitt medlemsnummer. Hur får jag lättast tag på det?
Det står högst upp i högra hörnet på baksidan av ditt nummer av Svenskt fiske.

Jag har tappat bort mitt medlemskort och behöver det i helgen för att få rabatt i redskapsbutik och/eller tävla. Hur gör jag?
Du kan alltid styrka ditt medlemskap genom att logga in och visa upp din medlemssida i din telefon där det står Status: Aktivt medlemskap. Du kan även skriva till oss på medlem@sportfiskarna.se och berätta vad som har hänt så skickar vi ett nytt medlemskort till dig.

Vad innebär ett familjemedlemskap? Hur gör jag för att uppgadera? 
Familjemedlemskap ger möjlighet att i ett medlemskap ansluta två vuxna och samtliga barn under 19 år boende på samma adress. Alla får varsitt medlemskort och har tillgång till samtliga förmåner som exempelvis olyckfalssförsäkringen vid fiske. Hushållet får en gemensam tidning. Om du vill uppgradera ett individuellt medlemskap till familj så kan du fylla i vårt formulär här.