Vinnare i påsklovsfisket!

Namnlös

Iris Sundgren var en av bara tre personer som lyckades fånga fisk i både havet och gula kortet under påsklovet! Här med en fin abborre från Bergsjön!

Det var ett riktigt svårfiskat påsklov för många som har rapporterat fiske utan fångst. Men i vår ena tävling var fisket det viktiga inte fångsten. Det finns dock dom som har rapporterat in bra med fisk!

Den andra utmaningen för endast medlemmar i Sportfiskarna, visade sig vara mycket svår! Endast tre personer har lyckats fånga fisk i både havet och i Gula kortets vatten under påsklovet, en stark insats som belönas med ett riktigt fint fiskeset från Strömwalls Sportfiskebutik. Daiwa Crossfire Combo haspelset.

Gångbart var att fiska öring, flera av de som fångat fisk hade just öring på sin artlista.

En som lyckades fånga en fin öring var Andreas Lundberg som knep en fin blänkare som dock fick friheten åter. Andreas rapporterade också in årets första småspigg till Sportfiskarna fångad i Gula kortet vattnet Klare mosse.

Så här skrev Andreas om Öringen som han rapporterade in separat till den öppna tävlingen.

"Jag och min kompis Jack bestämde oss för att gå en promenad ner till Björlanda småbåtshamn för att prova fånga en havsöring. Vi har varit där 3 dagar innan på påsklovet utan någon fiskelycka. Jag minns den havsöringen jag fångade för två år sedan på påsklovet på piren vid hamnen. Därför så tänkte jag att Jack och jag kunde prova fånga en fisk där igen. Vi stod och fiskade i många timmar och kände inte något hugg men vi gav inte upp. När klockan närmade sig 19:15 så hade vi det första hugget vid store udd men fick inte upp den. Efter det tänkte vi åka hem när solen höll på att gå ner men så sa jag att vi skulle prova ett till kast vid piren. Redan när vi var på väg ut så såg vi en jättestor havsöring hoppa 10 meter ifrån oss och vi skyndade oss ner för stenarna och kastade våra fiskedrag där vaket var. Vi hann bara göra några få vevtag innan det högg på mitt spö och lite därefter på min kompis Jacks spö. Vi hade ingen håv så vi fick dra in dem båda till en springa i piren. Vi tog båda fiskarna och gick upp till land och tog några foton. Min var ca 9 cm längre än Jacks fisk. Därefter gick vi ner och släppte tillbaka dem i havet och de simmade iväg snabbt. Sen kom mina föräldrar och vi åkte hem. Det var en dag som jag och Jack sent kommer glömma."

De två andra storfiskarna som lyckades fånga två olika fiskarter under lovet var Iris Sundgren som fick en riktig baddare till abborre i Bergsjön och hennes fiskebroder Axel Larsson.

Så här skriver Iris:

"Jag och mina vänner Axel och Ben hade bestämt oss för att fiska i Bergsjön efter abborre. Det var molnigt, dimmigt och kallt. Vädret var fel, men det skulle nog gå ändå! Vi metade med mask, och bara sekunder efter att jag släppt ner så rörde sig flötet. Fisken drog som satan och var mycket större än jag trodde! Landningen gick bra, och fisken vägde 510 gram och var 35,5 cm lång. Axel fick en liten tusenbroder senare och Ben blankade. Dagen efter så ville jag fånga havsfisken, så jag och Axel drog till Donsö för att fånga smörbult och tånglake. Det var mitt på dagen, så vi trodde att det skulle vara hur segt som helst men hade fel! Vi släppte ner och det högg direkt. Det slutade med 12 smörbultar för mig, och 5 smörbultar till Axel!"

Vinnare av Daiwa Crossfire Combo i utmaningen "Sött och Salt":

1. Andreas Lundberg
2. Iris Sundgren
3. Axel Larsson

Vinnare i den öppna tävlingen "Påskfiske" där uppgiften var att komma ut på fiske, skriva en rapport och ta ett foto är följande:

1. Ben Agelii vinner ett Daiwa Crossfire Combo
2. Linus Wetterström vinner ett Daiwa Crossfire Combo
3. Liv Rönnqvist vinner ett UL-fiskeset från Abu Garcia samt skeddrag
4. Wilmer Rönnqvist vinner ett UL-fiskeset från Abu Garcia samt skeddrag
5. Linus Sundqvist vinner en Berkley fiskeväska samt fiskedrag att ha i
6. Edwin Slottäng vinner en Shimano fiskerulle samt drag.
7. Petter Gyllensten vinner beten från Savage gear och Kinetic
8. Iris Sundgren vinner fiskedrag och pimpelspö
9. Axel Larsson vinner fiskedrag och pimpelspö
10. Andreas Lundberg vinner fiskedrag och pimpelspö

Kategorier: Fiske i Göteborg | Taggar: |
Click [Settings] button to set the relationship between the current module and data module